De Dude in de Dommel

datum: juli 2011
Soort: Verbinden
Opdrachtgever: Afstudeer Project - Design Academy Eindhoven

Moderne communicatie wordt steeds onpersoonlijker, en daardoor ontstaan kansen voor een nieuwe vorm van micro-communicatie.

Via het web, drukwerk en informatieborden wordt informatie beschikbaar gesteld voor een groot publiek, maar hoe goed werkt dat eigenlijk? Tom Loois wil weer terug naar het persoonlijke gesprek. Zijn communicatiestrategie voor Waterschap de Dommel is gestoeld op een goed gesprek over werken aan het water. Hij stationeerde zichzelf letterlijk ín de Dommel, waar hij als theatraal aanspreekpunt fungeerde. De reacties van argeloze voorbijgangers werden vastgelegd op film: The Dude in the Dommel laat zien dat een jongen aan een tafeltje in de rivier meer tot de verbeelding spreekt dan een informatiebord aan de oever.

Afstudeer film:

Drie medewerkers van Waterschap de Dommel als ‘Dudes’ -Tijdens de Doe de Dommel Dag 2012: